PubMatic toži Google zaradi domnevnega monopola na trgu oglaševalske tehnologije
Objavljeno: 8. 9. 2025 20:10
Družba PubMatic je vložila tožbo proti podjetju Google, v kateri trdi, da slednji nezakonito monopolizira trg oglaševalske tehnologije. To je že druga tožba oglaševalske borze proti Googlu, odkar je sodnik aprila odločil, da je podjetje nezakonito monopoliziralo borze oglasov in orodja, ki jih spletna mesta uporabljajo za prodajo oglasnega prostora. PubMatic zahteva več milijard dolarjev odškodnine. Podobno tožbo je že prej vložilo podjetje OpenX Technologies.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Čeprav zadeva neposredno ne vpliva na Slovenijo, pa lahko posredno vpliva na trg digitalnega oglaševanja in s tem na slovenska podjetja, ki se oglašujejo na spletu.
Ameriško pravosodno ministrstvo ponovno poskuša razbiti Googlov imperij, tokrat na področju digitalnega oglaševanja. Po tem, ko je Google uspešno odbil napad na domnevni monopol pri spletnem iskanju, se sooča s sojenjem v Alexandrii v Virginiji, kjer se obravnavajo njegove zlorabe na trgu digitalnega oglaševanja. Tožilstvo predlaga prodajo dela podjetja kot najboljšo rešitev za ponovno vzpostavitev konkurence.
Ameriško Ministrstvo za pravosodje (DoJ) je sprejelo Googlove rešitve, ki mu omogočajo ohranitev statusa quo kljub temu, da je bil označen za nezakonit monopol. Sodišče je Googlu prepovedalo sklepanje ekskluzivnih pogodb o distribuciji in mu naložilo, da mora deliti podatke. Googlova in Applova delnica sta se po razsodbi dvignili.
Ameriško zvezno sodišče je zavrnilo zahtevo ameriške vlade, da bi Google prodal svoj brskalnik Chrome v okviru protimonopolne tožbe. Kljub temu je sodnik omejil Googlu sklepanje ekskluzivnih pogodb za distribucijo iskalnikov in drugih aplikacij. Sodišče je odločilo, da Google ne bo prisiljen prodati Chroma, vendar mora deliti določene podatke s konkurenti.
Evropska komisija je sprožila uradni protimonopolni postopek proti proizvajalcu energijskih pijač Red Bull zaradi suma kršenja pravil konkurence. Preiskava bo preučila, ali je podjetje s sedežem v Salzburgu nezakonito omejevalo konkurenco in zlorabljalo svoj prevladujoči položaj na trgu, predvsem z benificiranjem svoje prodaje v trgovinah na drobno.
Sodišče je sicer Googlu dovolilo obdržati brskalnik Chrome, vendar mu je prepovedalo podpisovanje ekskluzivnih pogodb, ki bi uporabnike silile k uporabi tega brskalnika. Podjetje je bilo spoznano za krivega nezakonitega ohranjanja monopolnega položaja pri spletnem iskanju in bo moralo deliti podatke o iskanju.
Podjetje Google se je znašlo pod plazom visokih kazni zaradi kršitev zasebnosti uporabnikov. Ameriška porota je Googlu naložila plačilo 425 milijonov dolarjev (približno 8,9 milijarde evrov) kazni, ker je podjetje nadaljevalo zbiranje podatkov od milijonov uporabnikov, ki so v nastavitvah izklopili funkcijo sledenja. Poleg tega je francoski urad za varstvo osebnih podatkov CNIL Googlu naložil kazen v višini osmih milijard kron zaradi nameščanja oglasnih piškotkov brez soglasja uporabnikov.
Čeprav zadeva neposredno ne vpliva na Slovenijo, pa lahko posredno vpliva na trg digitalnega oglaševanja in s tem na slovenska podjetja, ki se oglašujejo na spletu.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.