Ker slika ni na voljo, prikazujemo umetniško delo.
Sredina
Zanesljiv vir Verified Propaganda
tehnologija pravosodje gospodarstvo
Sredina
Zanesljiv vir Verified Propaganda

PubMatic toži Google zaradi domnevnega monopola na trgu oglaševalske tehnologije

Družba PubMatic je vložila tožbo proti podjetju Google, v kateri trdi, da slednji nezakonito monopolizira trg oglaševalske tehnologije. To je že druga tožba oglaševalske borze proti Googlu, odkar je sodnik aprila odločil, da je podjetje nezakonito monopoliziralo borze oglasov in orodja, ki jih spletna mesta uporabljajo za prodajo oglasnega prostora. PubMatic zahteva več milijard dolarjev odškodnine. Podobno tožbo je že prej vložilo podjetje OpenX Technologies.

Entitete in sentiment

Entiteta Sentiment
Google zelo negativno
PubMatic nevtralno
OpenX Technologies nevtralno

Izvorni članki

Google sued over monopoly violations by adverti...
mercurynews.com | 8. 9. 2025 16:26
Google Sued By PubMatic, Claiming Illegal Monop...
mediapost.com | 8. 9. 2025 15:21
Adtech company PubMatic sues Google over monopo...
techcrunch.com | 8. 9. 2025 14:41

Lastnosti poročanja virov

Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja. Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn. Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando, je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna. Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.

Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.

Tip poročanja

analize:
poročanje o novicah:
mnenja in komentarji:
intervjuji:
preiskovalno novinarstvo:

Zanesljivost

zanesljiv:

Politična orientacija

neznano:
leva sredina:

Politične preference

neznano:
progresiven:

Neodvisnost

odvisen:
neodvisen:

Objektivnost

nepristranski:
pristranski:

Več o ocenjevanju virov.

Zakaj je novica relevantna za Slovenijo

Čeprav zadeva neposredno ne vpliva na Slovenijo, pa lahko posredno vpliva na trg digitalnega oglaševanja in s tem na slovenska podjetja, ki se oglašujejo na spletu.

Podobni članki

ZDA poskušajo razbiti Googlov imperij digitalnega oglaševanja zaradi monopolnih praks
pravosodje gospodarstvo
ZDA poskušajo razbiti Googlov imperij digitalnega oglaševanja zaradi monopolnih praks

22. sep 16:05

Ameriško pravosodno ministrstvo ponovno poskuša razbiti Googlov imperij, tokrat na področju digitalnega oglaševanja. Po tem, ko je Google uspešno odbil napad na domnevni monopol pri spletnem iskanju, se sooča s sojenjem v Alexandrii v Virginiji, kjer se obravnavajo njegove zlorabe na trgu digitalnega oglaševanja. Tožilstvo predlaga prodajo dela podjetja kot najboljšo rešitev za ponovno vzpostavitev konkurence.

Sodišče v ZDA zavrnilo zahtevo po prodaji brskalnika Chrome, omejilo pa ekskluzivne pogodbe Google
gospodarstvo tehnologija
Sodišče v ZDA zavrnilo zahtevo po prodaji brskalnika Chrome, omejilo pa ekskluzivne pogodbe Google

4. sep 9:13

Ameriško zvezno sodišče je zavrnilo zahtevo ameriške vlade, da bi Google prodal svoj brskalnik Chrome v okviru protimonopolne tožbe. Kljub temu je sodnik omejil Googlu sklepanje ekskluzivnih pogodb za distribucijo iskalnikov in drugih aplikacij. Sodišče je odločilo, da Google ne bo prisiljen prodati Chroma, vendar mora deliti določene podatke s konkurenti.

Ameriško sodišče zavrnilo zahtevo po razdelitvi Googla
tehnologija gospodarstvo
Ameriško sodišče zavrnilo zahtevo po razdelitvi Googla
1 posodobitev 3. sep 1:07

Sodišče je sicer Googlu dovolilo obdržati brskalnik Chrome, vendar mu je prepovedalo podpisovanje ekskluzivnih pogodb, ki bi uporabnike silile k uporabi tega brskalnika. Podjetje je bilo spoznano za krivega nezakonitega ohranjanja monopolnega položaja pri spletnem iskanju in bo moralo deliti podatke o iskanju.

Google zaradi kršitve zasebnosti uporabnikov plačal visoke kazni v ZDA in Franciji
tehnologija gospodarstvo
Google zaradi kršitve zasebnosti uporabnikov plačal visoke kazni v ZDA in Franciji

4. sep 10:12

Podjetje Google se je znašlo pod plazom visokih kazni zaradi kršitev zasebnosti uporabnikov. Ameriška porota je Googlu naložila plačilo 425 milijonov dolarjev (približno 8,9 milijarde evrov) kazni, ker je podjetje nadaljevalo zbiranje podatkov od milijonov uporabnikov, ki so v nastavitvah izklopili funkcijo sledenja. Poleg tega je francoski urad za varstvo osebnih podatkov CNIL Googlu naložil kazen v višini osmih milijard kron zaradi nameščanja oglasnih piškotkov brez soglasja uporabnikov.

Entitete in sentiment

Entiteta Sentiment
Google zelo negativno
PubMatic nevtralno
OpenX Technologies nevtralno

Zakaj je novica relevantna za Slovenijo

Čeprav zadeva neposredno ne vpliva na Slovenijo, pa lahko posredno vpliva na trg digitalnega oglaševanja in s tem na slovenska podjetja, ki se oglašujejo na spletu.