Kraja paketov in prevare vplivajo na nakupovalne odločitve v letu 2025
Objavljeno: 12. 12. 2025 12:56
Američani se pripravljajo na praznične razprodaje, a nova raziskava kaže, da naraščajoča zaskrbljenost glede varnosti in prevar vpliva na njihovo nakupovanje v letu 2025. Skrbi glede varnosti doma, gneče v trgovinah in kraje paketov povzročajo spremembe v nakupovalnih navadah.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Anketa kaže, da vse več Američanov načrtuje zmanjšanje porabe med prazniki leta 2025, predvsem zaradi visokih cen. Po drugi strani pa več kot tretjina Američanov načrtuje, da bo za praznično nakupovanje porabila vsaj 1.000 dolarjev, kar je največ v zadnjih 15 letih.
Zaradi škode, ki so jo povzročile tarife Donalda Trumpa, se nekatere trgovine soočajo s težavami pri polnjenju polic z igračami. Prav tako naj bi Trumpova prelomljena obljuba o tarifah povzročila višje stroške prazničnih obrokov.
Prodaja kartonske embalaže v ZDA, ki velja za zanesljiv gospodarski kazalnik, pada, kar sproža zaskrbljenost glede prihajajoče praznične nakupovalne sezone. Hkrati večje ameriške korporacije, kot so Target, Amazon in Paramount, napovedujejo odpuščanja, ki so dosegla najvišjo raven od leta 2020. Razlogi za odpuščanja so različni, od vpliva umetne inteligence do upada prodaje, kar kaže na oslabljen trg dela.
Prihajajoči podatki o zaposlitvah v Združenih državah Amerike povzročajo zaskrbljenost glede možnega tržnega zloma. Analitiki opozarjajo na 'odločilen trenutek' za gospodarstvo, medtem pa TJ Maxx izboljšuje svoje napovedi, kar nakazuje, da se potrošniki zaradi finančnih pritiskov usmerjajo k cenejšim izdelkom.
Med sezono objav rezultatov za tretje četrtletje je ena od glavnih tem, poleg umetne inteligence, razhajanje med potrošniki. Čeprav so številna podjetja presegla pričakovanja in dvignila napovedi za leto 2025, so vodstva opozorila na finančne težave potrošnikov iz delavskega razreda in tistih z nižjimi dohodki.
Nezaprta protimonopolna pritožba razkriva, kako lahko veliki trgovci na drobno izkoriščajo svojo moč nad proizvajalci hrane za dvig cen, kar je še posebej pomembno ob visokih cenah živil. Hkrati je ameriška Zvezna komisija za trgovino (FTC) začela preiskavo proti platformi Instacart zaradi njihovega orodja za določanje cen s pomočjo umetne inteligence, ki naj bi potrošnikom zaračunavalo različne cene za enake izdelke. Delnice podjetja Instacart so po objavi novice padle. Preiskava prihaja v času, ko administracija Donalda Trumpa ponovno poudarja zniževanje cen za potrošnike po štirih letih Bidenovega neuspešnega ekonomskega modela.
Čeprav se dogaja v ZDA, lahko podobni trendi vplivajo tudi na nakupovalne navade v Sloveniji.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.