Španska vlada kaznovala Mediamarkt, Carrefour in PC Componentes zaradi lažnih popustov ob Črnem petku
Objavljeno: 28. 11. 2025 10:56
Špansko ministrstvo za socialne pravice, potrošnjo in agendo 2030 je kaznovalo sedem velikih podjetij, med njimi Mediamarkt, Carrefour in PC Componentes, s skupno 350.000 evri zaradi lažnih popustov med Črnim petkom leta 2023. Podjetja so bila kaznovana, ker so umetno dvigovala cene izdelkov pred obdobjem popustov, nato pa jih znižala na prvotno raven, s čimer so potrošnike zavajala.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Raziskavi, ki sta jo naročila PayU in MKOR, kažeta, da Romuni načrtujejo povečanje porabe za Črni petek leta 2025. Približno 70% Romunov namerava nekaj kupiti, pri čemer imajo nekateri na voljo celo več kot 2.000 lei. Mladi so se izkazali za najbolj navdušene kupce, saj načrtujejo bolj premišljene nakupe in so pripravljeni porabiti več kot v preteklih letih.
Ameriški potrošniki so na Črni petek leta 2025 pokazali pripravljenost za večjo porabo ob dobrih ponudbah. Po podatkih Mastercarda so se maloprodajne prodaje povečale za 4,1%.
Milka se sooča s težavami zaradi višjih cen in zmanjšanih pakiranj, kar odvrača kupce. Trgovci, kot so Edeka, Rewe in Penny, se odzivajo z obsežnimi popusti, da bi zadržali potrošnike. Potrošniki morajo biti pozorni na te spremembe in izkoristiti ponujene ugodnosti.
Rast prodaje na drobno v Združenem kraljestvu se je oktobra upočasnila, saj so potrošniki zadržali nakupe pred Črnim petkom in pričakovanim proračunom. Podatki BRC-jevega KPMG Retail Sales Monitor kažejo, da so bili potrošniki previdni pri nakupih, kar je vplivalo na najpočasnejšo rast prodaje od maja. Barclays je poročal o padcu potrošniškega zaupanja in zmanjšanju porabe na kreditnih in debetnih karticah.
Britanska veriga supermarketov Morrisons je znižala cene več kot 650 izdelkom, vključno s svežo hrano, čistili in osnovnimi živili, s povprečnim znižanjem za 18 %. S tem so začeli predbožično cenovno vojno med trgovci na drobno v Združenem kraljestvu. Poleg znižanja cen bo Morrisons v prihodnjih tednih uvedel tudi tedenske ponudbe, da bi privabili kupce.
Čeprav se dogaja v Španiji, opozarja na prakse lažnih popustov, ki so prisotne tudi v Sloveniji, kar je relevantno za slovenske potrošnike.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.