V Avstriji končali obsežen železniški projekt za hitrejšo sever-jug povezavo
Objavljeno: 12. 12. 2025 12:56
V Avstriji so zaključili pomemben železniški projekt, ki predstavlja del prometne žile od Baltika do Jadrana. Dela za nadaljnjo širitev te osi v Avstriji že potekajo, kar bo omogočilo hitrejše povezave med severom in jugom Evrope.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Avstrijci so ponovno na prvem mestu v Evropski uniji po številu prevoženih kilometrov z vlaki, tramvaji in podzemno železnico. Povprečno prebivalec Avstrije na leto prevozi 2.335 kilometrov s temi prevoznimi sredstvi, s čimer so si prislužili naziv "Vize-Europameister". Več kilometrov prevozijo le prebivalci Švice.
V Avstriji so danes odprli nov 33-kilometrski železniški predor Koralm, ki povezuje Gradec in Celovec. Vlakovi bodo skozenj vozili s hitrostjo do 250 kilometrov na uro. Predor Koralm, ki poteka pod gorskim masivom Koralp na jugu Avstrije, bo skrajšal čas potovanja.
Železniška proga Staudenbahn v Švabiji se pripravlja na ponovno oživitev, pri čemer bo na zgodovinski trasi mogoče doseči hitrosti hitrih vlakov. Vendar pa obnova ne bo zajela celotnega odseka, saj južni del proge ostaja izpuščen.
Železniško podjetje Westbahn bo 1. marca začelo voziti na južni železnici in s tem konkuriralo podjetju ÖBB. Dve novi vlakovni kompoziciji naj bi prispele sredi februarja. Od 16. marca naj bi s tretjim vlakom petkrat dnevno vozili na relaciji Dunaj-Villach.
Na avstrijski Južni avtocesti A2 se začenja obnova tunelske verige Pack. Dela se bodo začela v ponedeljek, 8. septembra 2025, z vzpostavitvijo prometne ureditve za obnovo Herzogbergtunnela. Celotna obnova, ki bo zajemala tri tunele na 11-kilometrskem odseku med Herzogbergtunnelom in priključkom Packsattel, bo stala približno 260 milijonov evrov in naj bi bila končana do konca leta 2029.
Dela na železniški progi pri Vughtu trajajo dlje od načrtovanega, zato je železniški promet okoli 's-Hertogenboscha prekinjen do najmanj 10. ure. Promet okoli Vughta naj bi bil ustavljen do 14. ure. Poleg tega so težave z železniškim prometom tudi med 's-Hertogenboschom in Utrechtom, ter dolge čakalne vrste v Arnhemu.
Izboljšave železniške infrastrukture v sosednji Avstriji lahko vplivajo na tranzit in gospodarske povezave s Slovenijo.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.