Objavljeno: 30. 7. 2025 8:07
Porsche in Mercedes-Benz sta zabeležila izjemen padec dobička, ki naj bi bil posledica treh ključnih razlogov: ameriških carin, težav z prodajo na Kitajskem in visokih stroškov. Porsche se je na to odzval s strateško preusmeritvijo, medtem ko se nemška avtomobilska industrija sooča z močnim pritiskom. Razprave o prepovedih so bile označene kot napačna pot za reševanje konkurenčnosti Nemčije in Evrope na mednarodnem trgu.
Nemški premium avtomobilski proizvajalci, vključno z Mercedes-Benzom, Porschejem in Audijem, so se soočili z milijardnimi padci dobička. Glavni razlogi za te izzive so naraščajoča konkurenca novih tekmecev na Kitajskem in ameriške uvozne carine.
Avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je poročal o dramatičnem padcu dobička za 55,8 odstotka v prvi polovici leta 2025, saj se je ta znižal s 6,1 milijarde evrov na 2,7 milijarde evrov v primerjavi z enakim obdobjem lani. To je že drugi zaporedni padec dobička, saj se podjetje sooča z oslabelimi trgi, naraščajočimi stroški in notranjimi reformami, poleg že omenjenih ameriških carin in šibkega poslovanja na Kitajskem. Podjetje je uvedlo varčevalni program, ki naj bi pomagal pri zmanjšanju stroškov.
Raiffeisen Bank International (RBI) je v prvem polletju 2025 zabeležila konsolidirani dobiček v višini 567 milijonov evrov, kar je 4,9 odstotka več kot v enakem obdobju lani, če izvzamemo poslovanje v Rusiji in Belorusiji. Tudi kavno podjetje JDE Peet's je poročalo o rasti prihodkov v prvem polletju za 19 odstotkov na 5,04 milijarde evrov, predvsem zaradi zvišanja cen. Medtem je Mercedes-Benz utrpel nadaljnji padec dobička, in sicer za več kot polovico v prvem polletju, kar predstavlja drugi zaporedni padec. Podjetje se sooča z oslabelimi trgi, naraščajočimi stroški in notranjimi reformami.
Proizvajalec športnih avtomobilov Porsche je v prvem polletju zabeležil 70-odstotni padec dobička, ki je znašal 718 milijonov evrov, kar kaže na širše težave v nemški avtomobilski industriji. Merilno podjetje Inficon je prav tako poročalo o padcu dobička v drugem četrtletju leta 2025, kljub rahlemu povečanju prodaje, in je znižalo svoje celoletne napovedi, kar je povzročilo padec delnic. Oba podjetja sta kot razlog navedla ameriške carine in druge izzive.
Avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je poročal o dramatičnem 68,7-odstotnem padcu čistega dobička v drugem četrtletju leta 2025, ki je znašal 957 milijonov evrov. To potrjuje širši trend v nemški avtomobilski industriji, kjer so tudi Volkswagen in Audi poročali o zmanjšanju dobička, kar kaže na splošne težave v sektorju. Kot glavna razloga za padec se poleg povečanih ameriških carin in šibkega poslovanja na Kitajskem omenja tudi vpliv politike Donalda Trumpa, med drugim 30-odstotne uvozne carine na ameriški uvoz avtomobilov, ki so začele veljati spomladi. Podjetje pričakuje nižjo maržo za celo leto.
Avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je v prvem polletju zabeležil dramatičen padec dobička za 55,8 odstotka, kar pomeni, da se je ta zmanjšal s približno 6,1 milijarde evrov na približno 2,7 milijarde evrov. Glavni razlogi za ta padec so močno povečane ameriške uvozne carine in šibko poslovanje na Kitajskem. Podjetje pričakuje šibko celotno leto in je uvedlo program varčevanja za zmanjšanje stroškov. Nekateri članki omenjajo tudi upad prodaje in prometa ter predhodni padec dobička v letu 2024.
| Entiteta | Sentiment |
|---|---|
| Mercedes | Negativno |
| Združene države Amerike | Negativno |
| Kitajska | Negativno |
| Volkswagen | Negativno |
| Audi | Negativno |
| Donald Trump | Negativno |
| Porsche | Negativno |
| Inficon | Negativno |
| Raiffeisen Bank International (RBI) | Pozitivno |
| JDE Peet's | Pozitivno |
| Rusija | nevtralno |
| Belorusija | nevtralno |
| Nemška avtomobilska industrija | Negativno |
| Evropa | nevtralno |
| Nemčija | nevtralno |
Novice so relevantne za Slovenijo, saj Mercedes-Benz sodi med pomembne avtomobilske proizvajalce, katerih poslovanje lahko vpliva na širše evropsko in globalno gospodarstvo, kar posredno vpliva tudi na Slovenijo.