Raziskava TALIS 2024 razkriva zadovoljstvo učiteljev kljub stresu in pomanjkljivi pripravljenosti na prakso
družba izobraževanje

Raziskava TALIS 2024 razkriva zadovoljstvo učiteljev kljub stresu in pomanjkljivi pripravljenosti na prakso

Raziskava OECD TALIS 2024 je pokazala, da je velika večina učiteljev zadovoljna s svojim delom, vendar se mnogi spopadajo s stresom zaradi administrativnih obveznosti, dodatnih nalog in disciplinskih težav. V Avstriji je 93 % učiteljev zadovoljnih, kar je sicer manj kot leta 2018, a še vedno nad povprečjem OECD. Švedski učitelji poročajo o podobnem zadovoljstvu, kljub stresu in neredu v šolah. Hkrati pa študija kaže, da se v Avstriji le 42 % mladih učiteljev po končanem izobraževanju počuti dobro pripravljenih na praktično poučevanje, kar je precejšen padec v primerjavi z letom 2018, ko jih je bilo 79 %.

Podobni članki

Maturanti po 수능 izpitu izrazili olajšanje, izpit pa je bil težak
izobraževanje družba
Maturanti po 수능 izpitu izrazili olajšanje, izpit pa je bil težak
2 posodobitev 13. nov 8:59

Maturanti v Južni Koreji so končali 대학수학능력시험 (수능), nekateri pa so izrazili, da so bile nekatere naloge težke, posebej pri predmetih 탐구. Starši so maturante spodbujali, nekateri pa so jokali zaradi težav pri določenih predmetih, kot je 국어. Po končanem izpitu so si maturanti želeli igrati igre, potovati v tujino in jesti 엽떡. Nekateri dijaki so imeli zdravstvene težave in so predčasno končali izpit. Kljub temu, da ni bilo 'morilskih vprašanj', je bil izpit težek.

Lizbonska šola zaradi pomanjkanja učiteljev razporedila prvošolčke v višje razrede
izobraževanje družba
Lizbonska šola zaradi pomanjkanja učiteljev razporedila prvošolčke v višje razrede

13. nov 18:05

Šola v Lizboni se sooča s pomanjkanjem učiteljev, zaradi česar so prvošolčke razporedili v razrede z učenci višjih razredov. Starše so pozvali k pomoči pri poučevanju doma. Sindikat Fenprof ocenjuje, da je na Portugalskem brez učitelja približno 3.325 učencev prvega cikla. Razpisana delovna mesta ostajajo nezasedena zaradi pomanjkanja kandidatov ali njihovih odstopov.

V Moskvi dijak napadel učiteljico v šoli
izobraževanje družba
V Moskvi dijak napadel učiteljico v šoli

12. nov 13:06

V Moskvi je dijak 10. razreda napadel učiteljico v šoli. Med odmorom je dijak vzel učiteljičine zvezke s pisalne mize in jih dal v svojo torbo. Ko se je učiteljica vrnila in opazila, da manjkajo, je prišlo do spora. Učiteljica je bila hospitalizirana, primer pa preiskujejo pristojni organi, šola pa izvaja notranjo preiskavo.

Entitete in sentiment

Entiteta Sentiment
OECD nevtralno
TALIS 2024 nevtralno
Avstrija nevtralno
Švedska nevtralno

Zakaj je novica relevantna za Slovenijo

Izobraževanje in zadovoljstvo učiteljev sta pomembna dejavnika za kakovost izobraževalnega sistema, kar vpliva na prihodnost Slovenije.