Objavljeno: 22. 7. 2025 11:08
Avtomobilska industrija je v prvem polletju 2025 zaznamovana z mešanimi rezultati. Medtem ko je Stellantis, ki vključuje znamki Citroën in Peugeot, zabeležil znatno neto izgubo v višini 2,3 milijarde evrov, kar je v močnem nasprotju z dobičkom iz preteklega leta, se kitajski proizvajalci ponašajo z rastjo. Leapmotor, plod skupnega podjetja s Stellantisom, se je uvrstil med tri najbolje prodajane kitajske znamke, z več kot 1.000 registracijami v letošnjem letu in projekcijo podvojitve te številke na 2.000 vozil v letu 2025. BYD je medtem postavil nov industrijski rekord s proizvodnjo 13 milijonov priključnih vozil, kar kaže na izjemno hitrost proizvodnje. V letalski industriji pa se Dassault, proizvajalec letal Rafale, sooča z izzivi industrijske nasičenosti, saj je prodal več kot 500 letal, od tega 323 za izvoz, in si prizadeva za pospešitev proizvodnje.
Novice so relevantne za Slovenijo, saj so Stellantis in njegove znamke (Citroën, Peugeot) pomembni akterji na slovenskem avtomobilskem trgu. Tudi globalni trendi v avtomobilski in letalski industriji vplivajo na svetovno gospodarstvo, kar posredno vpliva tudi na Slovenijo.