Začela so se letalska testiranja drugega letala MS-21 z ruskimi sistemi
Objavljeno: 27. 11. 2025 14:57
Drugo srednjeprogaško letalo MS-21 z ruskimi nadomestnimi sistemi je začelo certifikacijska testiranja. Letalo je razvil P.A.O. Jakovljev, ki je del Združene letalske korporacije državne korporacije Rosteh. Prvi polet je bil izveden z letališča LII Gromova v Žukovskem, kjer so testirali stabilnost in upravljanje letala z ruskimi pogoni sistema upravljanja. Pred začetkom certifikacijskega programa je MS-21 opravil uspešne tovarniške preizkuse.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Novica ima majhno neposredno povezavo s Slovenijo, saj gre za ruski projekt. Posredno je lahko relevantna zaradi globalnih trendov v letalski industriji.
Združena korporacija za izdelavo letal (OAK), ki je del Rosteh-a, je septembra 2025 posodobila tehnične specifikacije srednjega doleta letala MC-21. Doseg različice MC-21-310 z dvoklasno konfiguracijo za 175 potnikov je sedaj 3830 km, medtem ko je bil prej 5100 km. Največja vzletna masa ostaja 85 ton. Rosteh poudarja, da so sedanje specifikacije dejanske, ne teoretične, saj je letalo že v proizvodnji.
Drugi popolnoma nadomeščen ruski самолет srednjega dosega MS-21 je uspešno opravil neprekinjen polet iz Irkutska v Žukovski, pri čemer je v 6 urah in 15 minutah preletel 4300 km. Med poletom je letalo upravljala posadka, ki so jo sestavljali piloti-preskuševalci. Pilot Oleg Mutovin je dejal, da je bilo porabljenih 15 ton goriva, avtopilot pa je bil vključen skoraj takoj po vzletu in je deloval na celotni trasi. Poveljnik posadke Andrej Voropajev je poudaril, da ni nobenih pripomb glede delovanja sistemov vodenja, ki so sedaj popolnoma domači, niti drugih sistemov letenja. Polet je potekal na višini približno 11.000 m s hitrostjo 800 km/h. Letalo je bilo napoteno v kompleks PAO "Jakovlev" v Žukovskem.
Združena korporacija za proizvodnjo letal (OAK), ki je del državne korporacije Rosteh, je zaključila dobavo lovcev Su-35S ruskemu obrambnemu ministrstvu. Po opravljenih tovarniških testiranjih so letala uradno prevzeli piloti ruskih zračno-vesoljskih sil.
V Komsomolsku na Amurju je serijska različica letala SJ-100, izdelana v okviru programa nadomeščanja uvoza in s pomočjo serijskih tehnologij Združene letalske korporacije (OAK), uspešno opravila svoj prvi polet. Letalo je bilo v zraku približno eno uro in je opremljeno z ruskimi sistemi in agregati, vključno z motorji PD-8.
Ruska vojska je prejela novo serijo večnamenskih lovcev Su-30SM2, opremljenih z najnovejšimi radarskimi sistemi. Združena letalska korporacija (OAK), del družbe Rosteh, je Ministrstvu za obrambo Rusije predala novo serijo teh lovcev, ki so se po navedbah Rosteha izkazali v specialni operaciji v Ukrajini, kjer naj bi uničili več sto zračnih in kopenskih ciljev, vključno s sistemi Patriot. Su-30SM2 imajo izjemne letalske zmogljivosti, sodobno oborožitev in napredne sisteme za radioelektronsko bojevanje.
Generalni direktor Rosteca, Sergej Čemezov, je izjavil, da je Rusija močno povečala proizvodnjo orožja v primerjavi z obdobjem pred začetkom posebne operacije v Ukrajini. Rusija dobavlja velike količine letal, tankov, pehotnih vozil, havbic, sistemov za radioelektronsko bojevanje in dronov. Po njegovih besedah nobena država na svetu ne proizvaja toliko streliva in letalskih bomb kot Rusija.
Novica ima majhno neposredno povezavo s Slovenijo, saj gre za ruski projekt. Posredno je lahko relevantna zaradi globalnih trendov v letalski industriji.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.