Toyota, Honda in Suzuki v Indiji povečujejo proizvodnjo in se oddaljujejo od Kitajske
Objavljeno: 6. 11. 2025 6:14
Japonski avtomobilski proizvajalci vse bolj vlagajo v Indijo kot ključno proizvodno in izvozno središče, s čimer zmanjšujejo odvisnost od Kitajske. Toyota, Honda in Suzuki vlagajo milijarde v širitev tovarn in razvoj novih modelov na tretjem največjem avtomobilskem trgu na svetu. Nizki proizvodni stroški, vladne spodbude in ovire za kitajske proizvajalce električnih vozil so Indijo naredili privlačno alternativo za japonske proizvajalce, ki iščejo stabilnost in rast. Toyota in Suzuki sta napovedala skupno 11 milijard dolarjev novih naložb, Honda pa načrtuje, da bo Indija postala baza za njihovo naslednjo generacijo električnih vozil.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Hyundai Motor India je septembra 2025 dosegla rekordno prodajo, pri čemer je Creta dosegla najvišjo mesečno prodajo doslej, 18.861 enot. Prodaja podjetja Tata Motors Passenger Vehicles Ltd je prav tako dosegla rekord s 60.907 prodanimi enotami, kar je 47-odstotno povečanje v primerjavi z lanskim letom.
Honda načrtuje lansiranje desetih novih modelov v Indiji do leta 2030, vključno s sedmimi športnimi terenci (SUV), s čimer želi povečati prodajo in tržni delež. Toyota prav tako cilja na 10-odstotni tržni delež do leta 2030 in bo lansirala 15 novih modelov, med katerimi bosta vsaj dva nova SUV-ja, ki bosta konkurirala vodilnim proizvajalcem SUV-jev. Medtem pa si Maruti Suzuki prizadeva povrniti 50-odstotni tržni delež na indijskem trgu osebnih vozil, ki ga je nazadnje imel v finančnem letu 2018-19, saj je njegov delež padel na približno 40 odstotkov zaradi povečanja popularnosti SUV-jev.
Japonski proizvajalec avtomobilov Honda je poročal o 37-odstotnem padcu dobička v prvi polovici fiskalnega leta, ki se je končala septembra. Na dobiček so negativno vplivale tarife predsednika Donalda Trumpa, ki so izničile pozitivni učinek dobre prodaje motornih koles. Honda je znižala tudi svojo napoved dobička za celotno fiskalno leto.
Kitajski izvoz električnih vozil se je septembra podvojil v primerjavi z lanskim letom, saj kitajski proizvajalci avtomobilov širijo svoj doseg na tuje trge. Prodaja osebnih vozil na domačem trgu se je prejšnji mesec povečala za 11,2 % medletno, kar je manj kot 15-odstotna rast v avgustu, po podatkih Kitajskega združenja proizvajalcev avtomobilov. Septembra je izvoz električnih in hibridnih vozil dosegel 222.000 enot.
Globalna prodaja električnih in hibridnih vozil se je oktobra povečala za 23 % v primerjavi z lanskim letom, pri čemer je bilo prodanih 1,9 milijona vozil. Kljub temu je prodaja nekoliko upadla v primerjavi z rekordnim septembrom, ko je bilo prodanih 2,1 milijona vozil. Kitajska še naprej prevladuje na trgu, saj predstavlja več kot polovico globalne prodaje električnih vozil in hibridov. V Evropi je prodaja električnih in hibridnih vozil še posebej močno narasla v Nemčiji, Franciji in Združenem kraljestvu. V Združenem kraljestvu električni avtomobili predstavljajo največjo rast za britanske proizvajalce avtomobilov, medtem ko prodaja bencinskih in dizelskih vozil stagnira.
Na avtomobilskem salonu Japan Mobility Show 2025 v Tokiu je Honda predstavila dva nova električna prototipa: SUV Honda 0 α in kompaktni EV Super-One. Honda 0 α, ki naj bi bil cenovno ugoden SUV, bo na trg prišel leta 2027, sprva na Japonskem in v Indiji. Za Združene države Amerike ni predviden. Honda 0 α je del Hondine serije 0, ki predstavlja naslednjo generacijo električnih vozil. Super-One je kompakten EV, ki je že blizu serijski proizvodnji.
Čeprav se novice neposredno ne nanašajo na Slovenijo, lahko spremembe v globalni avtomobilski industriji vplivajo tudi na slovensko gospodarstvo.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.