Zaradi sporov ogrožen prihodnji francosko-nemški bojni letalski sistem
Objavljeno: 17. 11. 2025 10:04
Program Future Combat Air System (FCAS), največji evropski program oboroževanja, se sooča s težavami zaradi nesoglasij med družbama Airbus in Dassault Aviation, poroča Financial Times. To ogroža prihodnjo zračno obrambo Francije in Nemčije.
Viri imajo različne politične orientacije in preference, prav tako tipe poročanja.
Vsak vir lahko poroča na več različnih načinov (objavljanje novic, intervjuji, itn.
Ni nujno, da so viri vedno zanesljivi. Če je vir kdaj v preteklosti širil dezinformacije ali propagando,
je to navedeno, vendar to ne pomeni samodejno, da je ta novica lažna.
Prav tako ni nujno, da so viri z določeno politično orientacijo vedno pristranski v poročanju.
Število kvadratkov prikazuje, koliko virov v tej novici ima določeno značilnost.
Francija in Nemčija se soočata z vse večjimi nesoglasji glede razvoja prihodnjega evropskega bojnega letala (SCAF), kar je privedlo do zaostritve odnosov. Nemčija raziskuje alternativne možnosti razvoja, medtem ko je Francija, s podporo Dassaulta, pripravljena projekt izpeljati samostojno, če dogovor ne bo dosežen. Dassault trdi, da je zmožen samostojno voditi projekt od začetka do konca.
Letalo Airbus A320 družbe Vueling, ki je poletelo iz pariškega letališča Orly proti Ibizi s 164 potniki, je v torek zaradi tehničnih težav prisilno pristalo v Clermont-Ferrandu v osrednji Franciji. Po navedbah letališke uprave in španskega nizkocenovnega letalskega prevoznika je do preusmeritve leta prišlo zaradi manjše tehnične težave. Letalo je varno pristalo okoli 18. ure po lokalnem času.
Airbus je sporočil, da je večina od 6.000 potniških letal A320 prejela posodobitev programske opreme, s katero so odpravili napako, ki bi lahko vplivala na nadzor leta. Pojavila pa se je tudi potencialna napaka v kakovosti, ki povzroča zamude pri dostavi nekaterih letal A320. Zaenkrat ni znakov, da bi to vplivalo na letala, ki so že v uporabi.
Airbus je zaradi okvare programske opreme, ki je dovzetna za sončno sevanje, odredil nujno prizemljitev približno 6000 letal A320 po incidentu v Združenih državah Amerike konec oktobra. Minister za promet Philippe Tabarot je izjavil, da je Airbus prevzel odgovornost in deloval transparentno. Promet se postopoma normalizira, družba Air France pa je ponovno vzpostavila lete.
Po težavah s programsko opremo je Airbus odkril težave s kakovostjo na trupu letal A320. Podjetje pregleduje vsa potencialno prizadeta letala. Trenutno je manj kot 100 od 6000 letal, ki so jih prizadele težave s programsko opremo, še vedno neuporabnih.
Po razveljavitvi oprostilne sodbe na prvi stopnji se je v Parizu začelo ponovno sojenje družbama Air France in Airbus zaradi strmoglavljenja leta 2009, v katerem je umrlo 228 ljudi.
Čeprav se zgodba ne dogaja v Sloveniji, ima lahko vpliv na evropsko obrambno politiko in posledično na Slovenijo kot del EU.
Spletno mesto apdejt.si je ljubiteljski projekt,
ki se nenehno spreminja in nadgrajuje, zato nam spremljanje analitike veliko pomeni.
O piškotih in zasebnosti
Spletno mesto uporablja piškote za zbiranje anonimiziranih podatkov o obiskanosti, za nekatere nastavitve
in za pravilno delovanje oglaševanja. Podatki nam pomagajo razumeti, kako izboljšati spletno mesto.
Za shranjevanje piškotov je potrebno vaše dovoljenje. Če kliknete Sprejmi,
s tem dovolite uporabo piškotov za nastavitve, analitiko in oglaševanje. Če ne želite piškotov za oglaševanje,
kliknite Spremeni nastavitve in izberite dovoljene kategorije.
Nujno potrebnih piškotov ni mogoče izklopiti. Če ne želite sodelovati v merjenju statistike obiskanosti,
vam priporočamo, da zapustite to stran. Obiščete lahko npr.
arhiv citatov Zlopamtilo.si ali pa
iskalnik sinonimov Kontekst.io
Več informacij o piškotkih, hrambi podatkov in zasebnosti najdete na strani o
zasebnosti. Za razlago o označevanju
verodostojnosti virov preberite vizitko.
Nastavitve piškotkov
Tu lahko vklopite ali izklopite oglaševalske piškote. Nujno potrebnih ni mogoče izklopiti.